bogudgivelse

Udgivelser

MÆRK DIN FORRETNING – HÅNDBOG I STRATEGISK BRUG AF MÆRKER

MÆRK din forretning - Jakob Zeuthen - Lars LudvigsenBagsideBogen er din indgang til at se mærker på en ny og mere forretningsorienteret
måde. Den er også dit værktøj til at få overblik over mærkningsordninger, så du kan vurdere deres troværdighed og markedsværdi for din forretning.

 

 

Bogen indeholder forord, introduktion, efterord og fem kapitler:

Kapitel 1: Derfor virker mærker
Kapitel 2: Forstå mærkerne med Butterfly-modellen
Kapitel 3: Strategiske positioner
Kapitel 4: Mærke-trends frem mod 2030
Kapitel 5: Kunsten at udvikle et nyt mærke

Læs introduktionen til “MÆRK din forretning” gratis her

Forfatterne til bogen er Jakob Zeuthen og Lars Ludvigsen.

Jakob Zeuthen har arbejdet med mærker i over 20 år; med kriterie­udvikling, certificering og bestyrelsesarbejde. Faglig baggrund som biolog og ph.d. i klimaproblemer. Miljøpolitisk chef i Dansk Erhverv siden 2010. Synspunkter i bogen er Jakobs private.

Lars Ludvigsen har arbejdet med kommunikation i over 20 år; i de senere år med særlig interesse for bæredygtig kommunikation. Faglig baggrund som cand.mag. i litteratur, sprog og sprogrådgivning. Kommunikationsrådgiver, skribent og forfatter.

Udgivelsestidspunkt: april 2018.

Køb MÆRK din forretning her


FORSKERES FORNEMMELSE FOR FORRETNING

bogforside– Adresserer fremtidens rigtige kreative klasse, der består af iværksættere, opfindere, forskere, ingeniører og investorer. Det er dem, der skaber fremtidens bæredygtige samfund. Det er derfor dem vi hylder som samfundets superhelte. Det er dem, de unge talenter skal stræbe efter at blive dygtigere end. Det er dem, der har krav på anerkendelse fra os andre. Mød nogle af dem i bogen og bliv inspireret til selv at fremelske så meget talent som muligt, hvis du:

  • har en iværksætter i maven
  • er forsker og ønsker at bruge din viden konstruktivt i en virksomhed
  • er erhvervspolitiker og lægger planer for Danmarks vækstpolitik
  • er rådgiver for potentielle iværksættere
  • er administrator af en stor pengetank og overvejer at skabe vækst i Danmark
  • er ung og ved at vælge, om du skal skabe noget værdifuldt i dit liv
  • er gymnasieelev der skal vælge A-fag
  • er folkeskolelev der skal vælge et kreativt fag i fritiden
  • er forælder eller studievejleder der rådgiver dit særligt talentfulde barn

Configit er en dansk vækstiværksætter med succes. Medarbejdernes viden og software er så original, at virksomheden har skabt sin egen kategori uden nogen særlig konkurrence. Selv ikke de største børsnoterede aktører på det globale marked for forretningssoftware kan matche den danske virksomhed. Hemmeligheden bag denne succes er en intelligent mixet cocktail af ingredienserne talentkapital, og strategi.

I bogens beskrives det, hvordan virksomheden udvikler sit talent på baggrund af den rådgivning, som modtages fra de investorer, der køber sig ind i virksomheden. Den kommercielle udviklingsproces rummer en række typiske karaktertræk, som andre iværksættere kan tage ved lære af. Virksomheden er på trods af grundlæggernes høje faglige kompetence to gange ved at gå konkurs på grund af strategiske tiltag, som ikke passer til virksomhedens karakter. Det beskrives, hvordan den vidensintensive virksomhed knækker koden til kommerciel succes, hvorefter den udvikler sig til ikke blot en værdifuld leverandør og partner for sine kunder, der er nogle af verdens største brands inden for flere forskellige brancher, men også til en af Danmarks potentielt vigtigste virksomheder – som et lokomotiv for forretningssoftware, sådan som Novo Nordisk længe har været det for den danske medicinalbranche.

Bogen indeholder ni kapitler. De første syv er en gennemgang af Configits 15-årige udvikling fra etableringen i 2000 og frem til 2015. De to sidste kapitler rummer refleksioner og perspektiver fra en lang række personer med indsigt i iværksætteri, investeringer og strategisk udvikling af virksomheder. Der indgår interview med 30 personer i og omkring virksomheden. Kapiteloversigten ser således ud:

Kapitel 1          ÅR 1-4: Forskere og forretningsfolk
Kapitel 2          ÅR 5-6: På ryggen af store stærke SAP
Kapitel 3          ÅR 7-9: Friskt investorblod
Kapitel 4          ÅR 10: Krise
Kapitel 5          ÅR 11: Gennembruddet
Kapitel 6          ÅR 12-13: Vækst
Kapitel 7          ÅR 14-15: Uendelig verden
Kapitel 8          Opskrifter og originalitet
Kapitel 9          Samfundets kreative klasse

Bogen er skrevet af Lars Ludvigsen, cand.mag. fra Københavns Universitet. Han har i mere end 20 år fulgt iværksættere og teknologivirksomheder og en række andre brancher som ledelsesrådgiver, kommunikationschef, sparringspartner og forfatter. Har tidligere skrevet bøgerne Fullrate-modellen og Bæredygtig Kommunikation.

Onsdag den 16. september 2015 lanceres bogen: Forskeres Fornemmelse for Forretning – beretning om Configits vej fra forskning til global forretningsmæssig succes.

Køb bogen her

2 comments on “UdgivelserAdd yours →

Comments are closed. You can not add new comments.

  1. “Jeg er selv en del af historien, så jeg er nok farvet, men jeg synes, at bogen er god læsning.

    ”Hovedløse høns” og ”naive mennesker” – beskrivelsen i bogen er måske mere markant end virkeligheden, hvis jeg skal bedømme det. Men stemningen i firmaet er fanget godt. Og beskrivelsen af vores holdning til vores egen software og vores søgen efter måden at gøre tingene på er beskrevet til UG med kryds og slange!

    Efter at have læst bogen, kan jeg ikke undgå at tænke, at vores generelle naivitet faktisk har været en af grundene til, at vi holdt ud i så mange år. Det er ikke noget, jeg har tænkt over før, men mon ikke de fleste rationelle mennesker havde trukket i håndbremsen på et eller andet tidspunkt i processen. Man skal vel være en smule naiv for at holde troen i 11 år.”

  2. “Velskrevet og veldokumenteret fortælling om en dansk IT virksomheds vej fra forskning til faktura.
    Det er historien om, at talent, ambitioner, mod og hårdt arbejde kan føre til en forretningsmæssig succes på den globale arena.
    Men det er også historien om, hvilke udfordringer ejere, ledere og de ansatte har måttet slås med for at realisere deres drømme.”